Standaard start je bij ons met een kennismaking les. (Kosten €21,-) Dit is gratis wanneer je besluit een pakket bij ons te nemen. Dit is uiteraard geheel vrijblijvend. Er wordt daarbij alvast wat uitleg gegeven over onze manier van lesgeven, en je mag al een stukje rijden!

Daarna is het geheel aan jou of jij bij ons wilt starten met lessen.

Voordat je een tussentijdse toets of praktijk eindexamen kunt doen, móet je eerst je theorie examen op zak hebben. Dit examen kun je zelf aanvragen bij het CBR. Dit kan via “Mijn CBR”. Kosten per examen zijn € 48,-. (Uiteraard kun je ondertussen wél gewoon doorgaan met lessen!)

Ons standaard losse lesuurtarief voor een schakelauto bedraagt €52,- (per 50 min les).

Ons standaard losse lesuurtarief voor een automaat bedraagt €57,- (per 50 min les).

De meeste leerlingen kiezen direct voor één van onze 3 verschillende pakketten. Dit is voordelig en gemakkelijk!

Zo zitten er in elk pakket de aanvragen en kosten voor een eerste tussentijdse toets en een eerste praktijkexamen, incl. administratie kosten.

De 3 pakketten verschillen verder alleen in het aantal uren.

Pakket 1 = 25 lesuren

Pakket 2 = 30 lesuren

Pakket 3 = 35 lesuren

En dus is daardoor de prijs anders. Maar óók het gemiddelde uurtarief! M.a.w. hoe meer lessen je nodig hebt hoe voordeliger het wordt.

Hoe werkt dit nu in de praktijk?

De meeste leerlingen starten vaak met pakket 1.

25 lesuren: € 1578,50

Betaling/facturering hiervan kán gespreid in maximaal 4 termijnen. Wij sturen dan 4 x een factuur van € 394,63. De factuur van de eerste termijn krijg je in de week na je eerste les. De volgende facturen dan telkens elke maand rond de 25ste. Onze facturen dienen binnen 7 dagen te worden betaald. Minder aantal termijnen of betaling ineens mag en kan uiteraard altijd in overleg.

LET OP! Door de lange wachttijden bij het CBR worden we gedwongen lessen te spreiden. Daarom wordt er bij het factureren van de pakketdelen en ook losse lessen rekening gehouden met het tot dan toe aantal gereden lessen.

Wanneer er minder uren gebruikt worden, wordt dit uiteraard evenredig verrekend.

Wat nu wanneer er net wat meer uren nodig blijken te zijn? Voor de uren 26 t/m 30 wordt dan een wat lager gemiddeld tarief gerekend. De prijs die staat vermeld bij pakket 2 is dan ook de prijs met dit daarin al verrekend t/m gebruik van het 30ste uur.

Maar stel, er blijken nóg wat meer uren nodig te zijn dan de hiervoor genoemde 30. Dan wordt er wederom met ingang van het 31ste uur een lager gemiddeld uurtarief gerekend. De prijs die staat vermeld bij pakket 3 is dan ook de prijs met dit daarin al verrekend t/m gebruik van het 35ste lesuur.

Voor dit pakket geldt verder dat voor alle uren boven het 35ste uur hetzelfde lage gemiddelde uurtarief blijft gelden. M.a.w., al zou je bijv. 50 uur nodig blijken te hebben, betaal je voor de uren 36 t/m het 50ste uur dat zelfde lage gemiddelde tarief.

In alle pakketten zit dus éénmaal een tussentijdse toets, én 1 eindexamen praktijkrit. Mocht je deze niet in 1 keer halen, betaal je voor de evt. herexamens uiteraard het losse tarief extra. (Zie hiervoor de losse tarieven). Deze worden dan bij je eerst volgende les/maandfactuur opgeteld. Houd er ook rekening mee dat de tijd (2 uur voor zowel tussentijdse toets én het examen) NIET bij het pakket horen. Deze worden gewoon als lesuren beschouwd. Voorbeeld: voor het pakket 1 (25 uur) worden sowieso 4 uur gereserveerd voor toets en examen. (Blijven er dus effectief 21 lesuren over voor échte lessen!)